Це свято притаманного українцям способу суспільного життя, в основі якого самоврядне суспільство. Це давня слов’янська та давньоруська традиція, яка бере свій початок з часів Київської Русі. Це вибір вільних громадян, які довіряють обраним ними представникам і наділяють їх владними повноваженнями. Тільки така влада і є справді народною – владою не над суспільством, а легітимною владою самого суспільства, для суспільства і в інтересах суспільства.

15 жовтня 1985 європейськими державами схвалений міжнародний пакт, який іменується Європейська хартія місцевого самоврядування. Цей пакт зіграв і продовжує відігравати виключно важливу роль у становленні та розвитку класичної моделі місцевого самоврядування як в старих, так і нових європейських демократіях.

Щороку 7 грудня українське суспільство відзначає День місцевого самоврядування. Це професійне свято засновано Указом Президента України 25 жовтня 2000 року. 7 грудня 1990 року Верховною Радою Української РСР прийнятий Закон «Про місцеві ради народних депутатів Української РСР та місцеве самоврядування».

В цей день ліцеїсти старшої школи, мали змогу спробувати себе в ролі вчителів, психологів, а також заступників директора. З усією відповідальністю ліцеїсти прагнули виконати поставлені завдання вчителями і додати щось своє, авторське.  Ліцеїсти провели заміни вчителів-предметників, спробували себе у ролі шкільного психолога і отримали досвід проведення аналізу уроків. Окремим комплексом завдань були зайняті ліцеїсти, що були на заміні заступників директора. Вони мали не лише виконати доручення, але побудувати для себе режим дня і правильно розподілити робочий час, щоб осягнути всю важливість роботи адміністрації навчального закладу. Куратором учнівського самоврядування «Партнер» Вакулік М.М. було проведено тренінг для членів самоврядування на визначення лідерських якостей та вміння їх в собі розвивати, про значення цих якостей для становлення кожної особистості.

Заняття завершились приємними враженнями від Дня самоврядування. І вчителі, і діти отримали цікавий досвід спілкування, розподілу обов’язків і нових можливостей у розвитку навчально-виховного процесу.