Обираємо профіль навчання

Пізнати себе можна тільки в дії,
але ніколи – через споглядання.

В. Гете

 

В ліцеї реалізація профільного навчання розпочинається з 8 класу. Саме у віці 13-14 років, за даними науковців, можна почати визначатись із майбутньою професією дитини за її природничо-математичними, художньо-естетичними, гуманітарними та іншими здібностями. Навчання в 1-7 класах ліцею – це навчання в спеціалізованій школі з поглибленим вивченням математики та англійської мови (з 6 класу розпочинається курс вступ до фізики). У 8-11 класах навчання проводиться у профільних класах.

Профілі і їх програми в ліцеї складаються на основі запиту учнів та вимог, які ставить НТУУ «КПІ» до своїх студентів. На сьогоднішній день в ліцеї сформувався запит на такі профілі: фізико-математичний (ФМ), інформаційні технології (ІТ) та математичний (М). Потрібно відзначити, що НТУУ «КПІ» – це технічний ВНЗ, який пред’являє високі вимоги до знань з математики, іноземної мови, інформатики, фізики (хімії).

З 2015 року вводиться складання ЗНО з математики двох рівнів: звичайний та поглиблений. НТУУ «КПІ» визначив, що перелік напрямів підготовки, на які вимагається відповідний сертифікат, такий:

– комп’ютерні науки;

– комп’ютерна інженерія;

– програмна інженерія;

– системна інженерія;

– системний аналіз;

– прикладна математика;

– безпека інформаційних та телекомунікаційних систем;

– системи технічного захисту інформації.

Тому, той хто хоче навчатись в НТУУ «КПІ» на цих напрямках, як правило обирають фізико-метематичний профіль або інформаційних технологій в ліцеї. А підготовку фахівців в НТУУ “КПІ” за цими напрямами проводять: інститут прикладного системного аналізу (ІПСА), фізико-технічний інститут (ФТІ), факультет прикладної математики (ФПМ), факультет інформатики та обчислюваної техніки (ФІОТ), теплоенергетичний факультет (ТЕФ) (напрямок комп’ютерні науки).

Незважаючи на те, що для вступу на інші факультети та інститути НТУУ «КПІ» ЗНО з математики складається на звичайному рівні, навчання потребує ґрунтовних знань. Для підготовки ліцеїстів до навчання на ці факультети був створений в ліцеї математичний профіль. Цей профіль включає в себе 3 направлення: інженерія; економіки, соціології та права; хіміко-технологічне, а для забезпечення диференційованого навчання і врахування потреб учнів введені курси за вибором з поглибленим вивченням предметів: фізики, економіки, права, хімії та біології.

Шановні батьки!

За даними різних досліджень, в тому числі і проведених в ліцеї, велику роль при виборі профілю навчання і майбутнього своєї дитини відіграєте саме Ви. Просимо Вас звернути увагу на наступні поради.

При виборі профілю почніть із визначення того, які предмети у школі даються Вашій дитині найлегше.

Визначте, чим вона цікавиться, які її уподобання, ким вона хоче стати.

Врахуйте, що кожні десять років зникає 5 тис. професій і з’являється стільки ж нових.

Зверніть увагу на професії, на які буде запит ринку завжди.

Не нав’язуйте свою думку, почуйте свою дитину.

Залучайте її до різних форм роботи, щоб дитина проявила свої здібності для власного пізнання.

Обираючи профіль навчання, Ви маєте усвідомити, що визначаєте загальний профіль майбутньої трудової діяльності своєї дитини. Профільне навчання – це перша сходинка. Учень повинен переконатись в своїх здібностях, бажаннях, можливостях. Це робиться для того, щоб свідомо обрати ВНЗ і свою майбутню професію. Але не потрібно робити експерименти і змінювати профіль кожного семестру чи року. Зверніться за консультацією до класного керівника, вчителів-предметників, шкільного психолога.

Дорогий ліцеїст, а також майбутній учень нашого ліцею.

В ліцеї розроблена формула і модель успішного навчання:

Формула:

Успіх = 1/3 роботи викладача + 1/3 роботи ліцеїста + 1/3 роботи батьків.

Коли кожен виконує свій обсяг роботи досягається 100% результат.

Модель:

модель

Для того, щоб визначитись із своєю навчальною метою поміркуй над наступними питаннями:

У чому я сьогодні досягнув успіху і чому?

Що я повинен робити цього тижня, цього місяця, цього року, щоб визначитися з професією?

Що потрібно знати та вміти у тій професії, яку я хочу обрати?

Від чого слід відмовитися в інтересах кар’єри і чому?

Про які місця роботи я мрію?

Що є для мене найважливішим стимулом?

Як я можу більш ефективно використати свій час?

Які мої цілі на цей рік, на найближче десятиріччя?

Ознайомитись із:
Орієнтовною відповідністю профілю навчання ліцею інститутам та факультетам НТУУ «КПІ»

Результати вступної кампанії наших ліцеїстів до НТУУ “КПІ” за останні роки